DZIKIE ŻYCIE

Rainforest Information Centre z Australii rozpoczyna kampanię przeciwko kupowaniu złota

P B

Rainforest Infonnation Centre z Australii rozpoczyna kampanię przeciwko kupowaniu złota

Czy wiecie do czego służy dziura w ziemi głęboka na 2 metry, 2 metry szeroka i 3 metry długa? Do wyprodukowania jednej pary obrączek!


Rainforest  Information Centre, prowadzone   przez zaprzyjaźnionego z „Pracownią” Johna Seeda, rozpoczęło kampanię „Project Underground” mającą na celu walkę z dewastacją środowiska przez górnictwo złota.

Wydobycie złota, którego 80% jest przeznaczane na produkcję biżuterii, wywiera na przyrodę wpływ nie mniejszy niż wylesianie.

„Project Underground” adresowany jest do nabywców złotej biżuterii i prowadzony jest w stylu podobnym do kampanii antyfutrzarskiej. RIC zamierza m.in. edukować społeczeństwo, wpłynąć na zmniejszenie popytu na złotą biżuterię, zachęcać znane osobistości do oddawania złota na cele publiczne, prowadzić kampanie medialne przeciwko wyrobom z tego kruszcu oraz w razie potrzeby rozpocząć akcje bezpośrednie w kopalniach.

PB

Kwiecień 1999 (4/58 1999) Nakład wyczerpany