Miesięcznik Dzikie Życie

4/58 1999 Kwiecień 1999

Rainforest Information Centre z Australii rozpoczyna kampanię przeciwko kupowaniu złota

PB

Czy wiecie do czego służy dziura w ziemi głęboka na 2 metry, 2 metry szeroka i 3 metry długa? Do wyprodukowania jednej pary obrączek!


Rainforest Information Centre, prowadzone przez zaprzyjaźnionego z „Pracownią” Johna Seeda, rozpoczęło kampanię „Project Underground” mającą na celu walkę z dewastacją środowiska przez górnictwo złota.

Wydobycie złota, którego 80% jest przeznaczane na produkcję biżuterii, wywiera na przyrodę wpływ nie mniejszy niż wylesianie.

„Project Underground” adresowany jest do nabywców złotej biżuterii i prowadzony jest w stylu podobnym do kampanii antyfutrzarskiej. RIC zamierza m.in. edukować społeczeństwo, wpłynąć na zmniejszenie popytu na złotą biżuterię, zachęcać znane osobistości do oddawania złota na cele publiczne, prowadzić kampanie medialne przeciwko wyrobom z tego kruszcu oraz w razie potrzeby rozpocząć akcje bezpośrednie w kopalniach.

PB