PB
Czy wiecie do czego służy dziura w ziemi głęboka na 2 metry, 2 metry szeroka i 3 metry długa? Do wyprodukowania jednej pary obrączek!
Rainforest Information Centre, prowadzone przez zaprzyjaźnionego z „Pracownią” Johna Seeda, rozpoczęło kampanię „Project Underground” mającą na celu walkę z dewastacją środowiska przez górnictwo złota.
Wydobycie złota, którego 80% jest przeznaczane na produkcję biżuterii, wywiera na przyrodę wpływ nie mniejszy niż wylesianie.
„Project Underground” adresowany jest do nabywców złotej biżuterii i prowadzony jest w stylu podobnym do kampanii antyfutrzarskiej. RIC zamierza m.in. edukować społeczeństwo, wpłynąć na zmniejszenie popytu na złotą biżuterię, zachęcać znane osobistości do oddawania złota na cele publiczne, prowadzić kampanie medialne przeciwko wyrobom z tego kruszcu oraz w razie potrzeby rozpocząć akcje bezpośrednie w kopalniach.
PB
Zachęcamy Was bardzo serdecznie do wsparcia naszego miesięcznika Dzikie Życie. Każda, nawet najmniejsza wpłata, przyczynia się skuteczniejszego promowania wiedzy o dzikiej przyrodzie i jej ochrony.
Szanowny Czytelniku
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies.
Klikając przycisk Przejdź do serwisu lub zamykając to okno za pomocą przycisku X wyrażasz zgodę na zasady określone w Polityce prywatności.
Szanowny Czytelniku
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies.
Klikając przycisk Przejdź do serwisu lub zamykając to okno za pomocą przycisku X wyrażasz zgodę na zasady określone w Polityce prywatności.